Nyheter

Opigo blir ChargeNode

"Under snart ett år har Opigo verkat som systerbolag till ChargeNode. Nu går vi samman under varumärket ChargeNode och blir en av Nordens ledande partners inom storskalig elbilsladdning. Opigo kommer att vara kvar juridiskt under 2023. Pågående avtal eller juridiska åtaganden mot Opigo är oförändrade" skriver ChargeNode på sin hemsida Läs mer...

M
igreringen skall ha redan skett. Så hur kommer användarna igång?

1. Ladda ner ChargeNode app.
2. Tryck på "Glömt Lösenord" och använda samma mejl som på sitt EVcore/Opigo-konto.
3. Lägg till betalmedetod
4. Klart! Användare kan nu använda appen eller sin befintliga ladd-tagg för att starta laddningen.

Den personliga laddhistoriken kommer finnas kvar på Opigo-Kontot i portalen. All historik från och med migreringen kommer finnas i ChargeNode-appen.

Den nyä områdeskoden för våra stolpar blir: 3813

Vid frågor kontakta kundservice öppet helgfria vardagar 08-17 på telefonnummer 010-205 10 55.

Vattenläcka Körsångarvägen


Vattenfall har uppmärksammat en vattenläcka i höjd med dagiset, därmed en akut avstängning av vattnet. Förväntas att vara klart under eftermiddagen.

Mer info på Driftinformation för vatten och avlopp

Brings paketboxar

Brf Silfverdalen i samarbete med Brings har installerat tre skåp med paketboxar som gör det enkelt för dig att hämta och returnera dina paket i närheten där du bor. Paketboxarna är registrerade på adressen Kvintettvägen 96 och står fysiskt längst korta garagesidan mitt emot föreningens el- och värmecentral.

Allt du behöver för att komma igång är Ladda ner Bringappen!

Hur fungerar det?

  • Välj leverans till "Bring Paketbox" i kassan hos nätbutiken.
  • Ange alltid ditt mobilnummer när du beställer. Du får ett sms från oss när paketet är på väg, och därefter får du ett meddelande i din mobil från Bringbox, när paketet är redo att hämtas i paketboxen.
  • För att hämta och returnera paket i Brings paketboxar behöver du ladda ner och använda vår app Bring, för iOS eller för Android. Som användare behöver du, av säkerhetsskäl, även identifiera dig med BankID för att kunna öppna luckan i paketboxen.

Tänk på att ditt specifika mobilnummer är knutet till din användare i appen – ange därför alltid samma mobilnummer när du beställer hos nätbutiken. Vi vill göra det så smidigt som möjligt för dig att hantera dina paket - både när du hämtar dem och när du returnerar dem.

Nya elmätare

Inom kort påbörjas utbyte av av våra elmätare. Vattenfall Eldistribution har anlitat Eltel för att utföra jobbet. Våra elmätare sitter vid entren, utanför bostäderna i metalskåpet på förrådsväggen. Du behöver inte vara hemma för att bytet skall genomföras. Bytet tar ca 30 minuter och under denna tid kommer strömmen att brytas.

Särskild avisering skall ha skickats ut av eltel för några veckor sedan.

Mer information finnes på Mätarbyte (vattenfalleldistribution.se)

Välkommen till nya hemsidan

Nu har föreningen en ny och uppdaterad hemsida på plats. Vi hoppas att hemsidan kommer att besökas flitigt av alla medlemmar och underlättar tillgången till information om ert boende. Hemsidan fungerar lika bra i datorn, mobilen eller läsplattan.

Syftet med hemsidan är att samla all väsentlig information, dokument och länkar som kan tänkas behövas som medlem i föreningen. Så småning om kommer även Bo-pärmen pensioneras och flytta till vår hemsida. 

Vad vi vill att ni som medlemmar ska göra är:

  • Skapa ett konto! Då blir ni också registrerade till föreningens nyhetsbrev - som skickas ut automatiskt när vi publicerar information på hemsidan.

Hör av er via mail eller kontaktformuläret vid frågor, idéer eller synpunkter!